ایدههای تهی: نقدی به فلسفۀ تحلیلی [کتابشناسی انگلیسی] | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
ایدههای تهی: نقدی به فلسفۀ تحلیلی [کتابشناسی انگلیسی]
Peter Unger (پیتر آنگر)
کتابخانه مجازی الفبا
2014
کتابخانه مجازی الفبا
فارسی
کتاب الکترونیکی
میانگین امتیازات:
امتیاز شما :
تعداد امتیازات :
0
ایدههای تهی: نقدی به فلسفۀ تحلیلی [کتابشناسی انگلیسی]
ویرایش اثر
عنوان دیگر :
Empty Ideas: A Critique of Analytic Philosophy
پدیدآورندگان :
آنگر, پیتر (فیلسوف تحلیلی و معاصر آمریکایی، استاد گروه فلسفه در دانشگاه نیویورک، پژوهشگر متافیزیک و معرفتشناسی و اخلاق و فلسفه ذهن، مدافع نوعی از ضدواقعگرایی در متافیزیک، صاحب کتاب «ایدههای تهی: نقدی به فلسفۀ تحلیلی» = «Empty ideas: A critique of analytic philosophy»), 1942م. شهر نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
(نویسنده)
وضعیت نشر :
Oxford University Press (انتشارات دانشگاه آکسفورد) ،
2014
چکیده :
ترجمه ماشینی: در اواسط قرن بیستم، فیلسوفان عموماً موافق بودند که بر خلاف علوم طبیعی، فلسفه نباید هیچ تفکر اساسی درباره ماهیت کلی واقعیت انضمامی ارائه دهد. به طور معمول، فیلسوفان به چیزی بیش از معنای شناسی کلمات معمولی توجه نداشتند: کلمه «درک می کند» از نظر معنایی با کلمه «باور می کند» تفاوت دارد زیرا «درک می کند» باید دقیق تر از «باور» استفاده شود. در حالی که ممکن است کسی در گفتن "من معتقدم یک میز جلوی من وجود دارد" درست باشد، خواه یک میز قبل از او باشد یا نباشد، او در گفتن "من متوجه می شوم که یک میز جلوی من وجود دارد" درست خواهد بود فقط در صورتی که جدولی در آنجا وجود داشته باشد. اگرچه این فکر ایدهای جزئی است، اما درستی یا عدم وجود آن تفاوتی در نحوه وضعیت موجود در واقعیت ملموس ایجاد میکند. اگرچه بی اهمیت است، اما یک ایده کاملاً اساسی است. در ارتباط با هر ایده به طور ملموس، یک ایده تحلیلی وجود دارد: ممکن است کسی باور داشته باشد که جدولی در جلوی او وجود دارد، خواه وجود داشته باشد یا نباشد، اما تنها در صورتی متوجه خواهد شد که جدولی جلوی او وجود دارد. آن افکاری که هیچ تفاوتی در چگونگی اوضاع و احوال با واقعیت ملموس ایجاد نمیکنند، ایدههای انضمامی توخالی هستند. در میان فیلسوفان دانشگاهی، باور عمومی بر این است که همه چیز از سال 1970 تا حد زیادی تغییر کرده است. این کتاب استدلال می کند که این یک توهم گسترده است. همچنین استدلال میکند که، تا زمانی که فیلسوفان روشهای علمی دیدن را نیز اتخاذ نکنند، نمیتوانند ایدههای غیرقطعی عینی ارائه کنند و در نتیجه فیلسوفان نمیتوانند بیش از آنچه در اواسط قرن بیستم میتوانستند به دست آورند.
during the mid-twentieth century, philosophers generally agreed that, by contrast with the natural sciences, philosophy should offer no substantial thoughts about the general nature of concrete reality. typically, philosophers were concerned with little more than the semantics of ordinary words: the word “perceives” differs semantically from the word “believes” in that “perceives” is to be used more strictly than “believes.” while someone may be correct in saying “i believe there’s a table before me” whether or not there is a table before her, she will be correct in saying “i perceive there’s a table before me” only if there is a table there. though this thought is a parochial idea, its correctness or lack thereof does make a difference to how things are with concrete reality. though it’s trivial, it’s a concretely substantial idea. correlative with each concretely substantial idea, there’s an analytic idea: someone may believe there’s a table before her whether or not there is one, but she will perceive there’s a table before her only if there is a table there. those thoughts, making no difference to how things are with concrete reality, are concretely empty ideas. among academic philosophers, it is widely believed that things have changed a great deal since 1970. this book argues that’s a widespread illusion. it also argues that, unless philosophers also adopt scientific methods of seeing, they won’t able to offer concrete nonparochial ideas and as a consequence philosophers won’t be able to achieve more than they were able to in the mid-twentieth century.
کلید واژه اصلی :
نقد بر فلسفه تحلیلی
,
فلسفه تحلیلی
,
فلسفه تحلیلی
,
4- فلسفه تحلیلی معاصر
متکلمان و سایر شخصیت ها :
پیتر آنگر (Peter Unger)
نویسنده :
Peter Unger (پیتر آنگر)
زبان :
انگلیسی
منبع اصلی :
https://oxford.universitypressscholarship.com/view/10.1093/acprof:oso/9780199330812.001.0001/acprof-9780199330812
شابک (isbn):
9780199330812
جنس منبع:
متن
پایگاه :
ر:پایگاه موقت
یادداشت :
Keywords: time, composition, persistence, origins, universals, souls, experience, immortality
کلمات کلیدی: زمان، ترکیب، تداوم، خاستگاه، کلیات، روح، تجربه، جاودانگی
توضیحات اضافی :
کتاب تحریکآمیز جدید پیتر آنگر چالشی جدی برای فلسفه تحلیلی معاصر ایجاد میکند و استدلال میکند که به زیان آن، غلبه انرژی خود را بر «ایدههای پوچ» متمرکز میکند. در اواسط قرن بیستم، فیلسوفان عموماً موافق بودند که بر خلاف علم، فلسفه نباید هیچ تفکر اساسی در مورد ماهیت کلی واقعیت انضمامی ارائه دهد. فیلسوفان پیشرو به چیزی بیش از معناشناسی کلمات معمولی توجه نداشتند. به عنوان مثال: کلمه ما "درک" با کلمه "ایمان" ما تفاوت دارد که کلمه اول به شدت بیشتر از کلمه دوم به کار می رود. در حالی که ممکن است کسی در گفتن "من معتقدم یک میز قبل از من وجود دارد" درست باشد، خواه یک میز قبل از او وجود داشته باشد یا نباشد، او در گفتن "من متوجه می شوم که یک میز جلوی من وجود دارد" درست خواهد بود فقط در صورتی که جدولی در آنجا وجود داشته باشد. درست بودن یا نبودن آن، اگرچه صرفاً ایدهای جزئی است، تفاوتی در نحوه وضعیت موجود در واقعیت ملموس ایجاد میکند. به تعبیر آنگر، این یک ایده کاملاً اساسی است. در کنار هر یک از این ایدههای اساسی جزئی، یک تفکر تحلیلی یا مفهومی وجود دارد، مانند این فکر که ممکن است کسی معتقد باشد که جدولی پیش از او وجود دارد، خواه وجود داشته باشد یا نباشد، اما او متوجه خواهد شد که جدولی پیش روی او وجود دارد تنها در صورتی که وجود داشته باشد. یک میز آنجا این افکار که انگر آن را ایده های انضمامی توخالی می نامد، فارغ از اهمیت این موضوع که اوضاع با واقعیت ملموس چگونه است. عموماً فرض بر این است که از حدود سال 1970، همه چیز به لطف ظهور افکاری مانند بیرون گرایی محتوایی مورد حمایت هیلاری پاتنم و دونالد دیویدسون، افکار ذات گرای مختلف ارائه شده توسط سائول کریپکه و غیره تغییر کرده است. بر خلاف این فرض، آنگر استدلال میکند که، به جز نظریه دیوید لوئیس در مورد کثرت جهانهای ملموس، همه این پیشنهادات اخیر ایدههای انضمامی پوچ هستند. پیتر انگر معتقد است که فلسفه جریان اصلی، به جز زمانی که ایدههای جزئی ارائه میکند، به سختی چیزی فراتر از ایدههای کاملاً پوچ ارائه میکند. Peter Unger's provocative new book poses a serious challenge to contemporary analytic philosophy, arguing that to its detriment it focuses the predominance of its energy on "empty ideas." In the mid-twentieth century, philosophers generally agreed that, by contrast with science, philosophy should offer no substantial thoughts about the general nature of concrete reality. Leading philosophers were concerned with little more than the semantics of ordinary words. For example: Our word "perceives" differs from our word "believes" in that the first word is used more strictly than the second. While someone may be correct in saying "I believe there's a table before me" whether or not there is a table before her, she will be correct in saying "I perceive there's a table before me" only if there is a table there. Though just a parochial idea, whether or not it is correct does make a difference to how things are with concrete reality. In Unger's terms, it is a concretely substantial idea. Alongside each such parochial substantial idea, there is an analytic or conceptual thought, as with the thought that someone may believe there is a table before her whether or not there is one, but she will perceive there is a table before her only if there is a table there. Empty of import as to how things are with concrete reality, those thoughts are what Unger calls concretely empty ideas. It is widely assumed that, since about 1970, things had changed thanks to the advent of such thoughts as the content externalism championed by Hilary Putnam and Donald Davidson, various essentialist thoughts offered by Saul Kripke, and so on. Against that assumption, Unger argues that, with hardly any exceptions aside from David Lewis's theory of a plurality of concrete worlds, all of these recent offerings are concretely empty ideas. Except when offering parochial ideas, Peter Unger maintains that mainstream philosophy still offers hardly anything beyond concretely empty ideas
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی , نقد و بررسی کتاب
خروجی ها :
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات کامل فراداده
مشخصات کامل اثر
منابع مرتبط :
ثبت نظر
ارسال
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت